Fordítsa el a készülékét a weboldal használatához.
Az üzleti életben kiemelten fontos az első benyomás jelentősége, hiszen ennek nagy hatása van a további együttműködés sikerére. Ez az a pont, amikor idegenek üzleti partnerekké válhatnak, egy soha vissza nem térő lehetőség, amikor első és egyetlen esélyünk adódik arra, hogy vonzó, a cég érdekeihez igazodó képet alakítsunk ki magunkról. Nagy tétje van, hiszen, ha ez rosszul sikerül, nem lesz több találkozás.
A jó benyomás kialakítása tanulható folyamat, érdemes dolgozni rajta, ugyanis magunkat nem látjuk kívülről, s nem mindig válik azonnal egyértelművé, hogy milyen hatással vagyunk a másik személyre. Az első benyomás néhány másodperc alatt kialakul, majd 1-2 percig még formálódik, tehát ennyi időnk van megnyerni az adott partner szimpátiáját, mert ekkorra már véleményt alakít ki rólunk magában.
Ha sikereket szeretnénk elérni az üzleti életben, akkor elengedhetetlen a jó megjelenés és a kifogástalan viselkedés.
Az ápolt, igényesen öltözködő és illemtudó személy pozitív benyomást kelt az üzleti partnereiben. Az ízléses öltözködés nem csak a munkahelyen, hanem minden környezetben számít. Az üzleti öltözet nem kifejezetten magánügy, itt ugyanis a cégünket képviseljük.
Mindannyiunkra hat a másik ember megjelenése tudat alatt. Ne hagyjuk, hogy az öltözékünk miatt kerüljünk hátrányba egy találkozón. Köztudott, hogy a ruha visszahat a viselőjére, meghatározza a viselkedését, és hat arra is, akivel beszélünk. A professzionális benyomás érdekében szerencsés, ha az öltözékünk kellően visszafogott, s nem tereli el a kollégáink, partnereink figyelmét a munkáról.
Az üzleti öltözékre a klasszikus stílusjegyek érvényesek:
- öltöny, zakó, ing, ha formális az alkalom, akkor nyakkendő is
- a business casuel megjelenés megengedi a zakó-nadrág párosítást is, és a nyakkendő sem elvárás,
- a smart casuel megjelenésbe inggel és zakóval viselve már a farmer is belefér, de ne legyen túl koptatott vagy szaggatott,
- hölgyeknél elegáns, nem mélyen dekoltált ruha, blúz, kosztüm, nadrág és zárt cipő illik az üzleti alkalmakra.
A női üzleti, hivatali megjelenés esetén vegyük figyelembe a takarási szabályokat: nem illik túl sok testrészt mutatni, mert az nem a partnert és annak szakmai tudását, hanem az illető női mivoltját, testi adottságait helyezi előtérbe, erre helyeződik a figyelem.
Az igényesség hiánya nagyon szembetűnő lehet, ha valaki ápolatlan, nem veszi figyelembe az adottságait, vagy giccses kiegészítőket aggat magára. Ezzel szemben az üzleti öltözéknek összeszedettséget, megbízhatóságot, eleganciát kell sugároznia, amely bizalmat kelt.